The techno thread


#346


edit; dunno if posted before


#347

Hmm, his set was great for sure, but his sound doesn’t fit well in a huge festival tent at 2pm. I think he’s much more at ease in a club setting or late at night; he should’ve gotten a closing slot at Dekmantel tbh.


#348


this fucking album


#349

Swear 2pm must have been his last tune. I think Objekt was playing when I arrived.
Moritz von Oswald was also in the morning. Would have checked out both otherwise.


#350

Yeah that’s quite possible actually; might’ve been on from 12.


#351

Any tips for stuff on this ambient sci-fi kind of vibe would be appreciated…


#352

#353

Yeah basically a lot of electro. Some Delta Funktionen dj sets maybe.

*edit: A ton of french wave and synth wave music also has these stylistic elements.
Also don’t want to miss an opportunity to plug Steve Moore again:


#354

This one came out not too long ago. Awesome shit.

@AxeD on point as per. I’d love to recommend you more but my knowledge of spaced out electro is very, very limited, to say the least.


#355

and check out Joey Anderson. Different vibe, but still very spaced out


#356

Yeah Joey Anderson is playing at our weekender in two days. Good stuff.
Also Molly, Hashman v PLO Man and Vakula.


#357

Cheers guys :bluethumb:


#358

This mix from a while back is full of it as well, wicked set


#360

old biosphere like patashnik


#361

#362

#363

Latest Strictly Flava release has a Techno vibe to it…something a little different…


#364

hit me with newskool wonk yo… Is it out there?


#365

not sure what youre looking for exactly but this one is a percy


#366

Interesting… I guess I’m really looking for the techno side of madshit lol, maybe something more asymmetrical/dirty/abstract, but so far liking this as well. Nice time sig.

I know that some of the German madshitters™ came out of the Berlin scene (p much the Mecca of techno rn) so… yeah.